چهارده تن از دراویش گنابادی سروستان به دادگاه احضار شدند

چهارده نفراز دراویش طریقت نعمت‌اللهی گنابادی سروستان به دلیل تحصن اعتراض‌آمیز مقابل فرمانداری آن شهرستان به اتهام اخلال در نظم عمومی به دادسرای عمومی و انقلاب سروستان احضار شدند.

به گزارش سایت مجذوبان نور، این دراویش به دنبال برپایی نمایشگاهی توهین‌آمیز که در آن به بزرگان تصوف بی‌حرمتی شده بود، همراه با جمعی کثیر از برادران ایمانی خود مقابل فرمانداری سروستان تحصن کرده و خواستار برچیدن آن نمایشگاه شده بودند اما نیروهای امنیتی و نظامی با رفتار خشونت آمیز خود، تحصن آنها را به اغتشاش کشیدند.

در پی این حادثه، نه تنها دراویش گنابادی از سوی فرمانداری جوابی نگرفتند که به اخلال در نظم عمومی نیز متهم شده و در نوبت‌های متعدد به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سروستان احضار شدند.

ابراهیم فضلی، اسکندر ابراهیم زاده، نادعلی خوشنود در تاریخ 22 دی ماه به اتهام یاد شده احضار شدند که از میان آنها، دو نفر، بلاقید و یک نفر دیگر با قرار کفالت آزاد شدند.

در تاریخ 29 دی نیز مجید ابراهیم‌زاده، رستم روحانی و علی‌شیر اکبرزاده پس از احضار ، اتهام اخلال در نظم عمومی به آنها  تفهیم و با قرار کفالت آزاد می‌شوند.

هشت تن از دراویش دیگرنیز با نام‌های جلال نیکبخت، غلامحسین سعیدی، محمدعلی سعیدی، نورمحمد اسماعیل‌زاده، شاهرخ جنگلی، عباس سبزی، مهدی حسین‌زاده و محسن جعفری احضار و بایستی خود را در تاریخ 10 و 12 بهمن به شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب سروستان معرفی کنند.

 

بیان دیدگاه